Esimene

Esimese päris mõtteavaldusena räägikisin Teile erinevatest ebaõnnestunud projektidest IT valdkonnas, teen seda osaliselt seoses oma õpingute jätkamisega ülikoolis, aga ka oma sisemisest huvist teema kohta. Esimese näite tooksin välismaalt :

TouchPad - Innustatuna Apple-i iPad-i edust mobiilseadete turustamisel otsustas Hewlett Packard konkureerida selle tootega ning juulis 2011 alustati projekti TouchPad, mis pidi suutma Apple-i toodetega konkureerida. Hewlett Packard-i loomisest saadik oli neil korduvalt õnnestunud turule tuua selliseid tooteid, mis lõid läbi ja jäid turu liidriks. Sellistel suurtel ettevõtetel nagu HP ongi suuremad võimalused võtta riske ja tulla neist puhtalt välja. Kuid mitte seekord.

Kuigi eksperdid ennustasid sellele edu selliste toodete vastu nagu iPad2 ja Samsung Galaxy Tab. Selleks loodi isegi oma operatsioonisüsteem webOS ja oma tehnilistelt näitajatelt ja võimekuselt ületaski see toode paljuski oma konkurente, näiteks tuldi selle toote juures välja esimese juhtmevaba laadimise lahendusega. Kõigele sellele vaatamata jõudis toode olla turul vaid 7 nädalat ja lõpetati suure kahjumiga.

Arvatakse, et otsustavaks said siin HP põikpäisus ja paindumatus toote turundamises ja reklaamis. Samal ajal, kui Apple kasutas paljuski ära toote juures toote omanikke kui turundajaid ja muutsid selle brändiks, mida iga endast lugupidav jõukas inimene lihtsalt pidi omama, kulutas HP suuri summasid toote tutvustavate videote loomisele, mis jõudsid vaid murdosani selleks mõeldud sihtgruppidest ja olid ehk liiga pikad ja keerukad tavakasutajatele. 

HP ei suutnud end ümber kanaliseerida mobiilide meeletu arengubuumiga paratamatult kaasnevasse ja meeletult kasvavasse sotsiaalmeediasse (eelkõige FaceBook, Twitter) ja tõmbas projektile pidurit võib-olla ehk liiga vara. Vastupidiselt Apple-ile keskendus HP oma toote võimekkusele seal tööd teha, samal ajal kui Apple pakkus seda kui brändi ning lisas sinna ka meelelahutamise elemente.

Sellest hetkest tõmbus HP tagasi oma põhivaldkonda PC arvutite tootmisse ja ei ole võtnud enam nii suuri riske. 

Touchpad (eestikeelse vastega puuteplaat) aga on jäänud aga PC-terminiks, mis võib valusalt meenutada HP-le seda fiaskot, mis läks neile maksma suurusjärgus 126 miljardit dollarit.

http://time.com/13549/the-10-worst-product-fails-of-all-time/
https://wearedevelopment.net/2011/12/10/hp-touchpad-a-marketing-failure/
https://et.wikipedia.org/wiki/Puuteplaat

Järgmiste kohtumisteni

PS! Kui see mõtteavaldus kuidagi puudutas Teid või avardas Teie silmaringi, siis Avaja tänab ette tagasiside eest.

Avaja

Comments

Popular posts from this blog

Kaksteist - Kuidas saada häkkeriks ja mida sellest arvata.

Kuues - Ühiskond võrgustumas

Üksteist - IT juhid Eestis