Üksteist - IT juhid Eestis

Väljavõte värskematest uudistest :
Esitatud ettepanekute seast valis žürii 2017. aasta Eesti Mõjukaima IT-juhi konkursi nominentideks Agnes Roosi Eesti Energiast, Kirke Saare Teliast ja Siiri Pärksoni Kirjandusmuuseumist .

Ei mingit soolist ahistamist, esikolmik mõjukamaid IT juhte on naised. :) Kahjuks pole kellegagi neist kokku puutunud, kindlasti oleks olnud koostöö nendega põnev. Kuna olen ka ise olnud IT juht, siis kirjeldaksin seda, millisena mina seda ametikohta näen ja millised on olnud minu kokkupuuted erinevate IT juhtidega, nimesid nimetamata.

Minu esimene IT juht oli lihtsalt karjääri tegev isik, kellel endal oli vähe kokkupuuteid IT-ga ja teadmisi sellest, edasi liikus ta mööda karjääriredelit ettevõtete juhtimiseni, mõne juures ta õnnestus, mõne juures ta põrus. Mäletan, et kõik otsused ei tundunud tookord mõistlikud ja kusagil oli näha ka tema enda ärihuvisid kokku põrkuvat ettevõtte omadega.

Võimekaid IT juhte olen tegelikult kohanud suhteliselt vähe. Aga mida siis pidada IT juhi puhul võimekuse mõõdupuuks. Äkki olen hoopis mina liiga kriitiline. Esitan siinkohal oma postulaadid IT juhi mõõdikuteks.

IT juht peab olema ettevõtte juhi parem käsi, kes aitab leida parimaid lahendusi ettevõtte jätkusuutlikkuse tagamiseks. Selleks peab tal piisavat kaalu olema ka IT lahenduste otsustamise juures.

IT juht peab omama täit pilti ettevõtte kogu tehnilisest lahendusest, mitte ainult IT-st selle kitsamas, arvutipargi, mõttes. Näiteks hulgiladude juures on väga oluline roll ka logistikal, mis ei pruugi olla ettevõtte sisene tegevus üldse.

IT juht peab suutma hallata kõiki võimalikke riske, ehk sisuliselt peab ta olema ka riskijuht, seda ka juhul, kui ettevõttes töötab eraldi ka riskijuht. Riskide juhtimine ei tähenda vaid riskiplaani koostamist, vaid ka selle pidevat seiret.

IT juht peab suutma komplekteerida oma meeskonna selliselt, et kõikidel oleks teada oma osa selles, ka kriisisituatsioonides.

IT juht vs Ettevõtte juht

Mõjukaim IT juht 2017

Comments

Popular posts from this blog

Kaksteist - Kuidas saada häkkeriks ja mida sellest arvata.

Kuues - Ühiskond võrgustumas