Kaksteist - Kuidas saada häkkeriks ja mida sellest arvata.

Häkker, kräkker, nende roll ühiskonnas.

Häkkeri maine ühiskonnas on üldsielt madal, arvatakse, et nad toovad palju kahju. Teatud ringkondades on see aga tunnustuseks "Sa oled tõeline häkker" , seal, kus häkkeri terminit osatakse lahti mõtestada. Kindlasti peab erisatama häkkerit kräkkerist. Minu arvates on suurim vahe vastutustundes. Kui kräkker tunneb lõbu mingite asjade lõhkumisest, siis häkker tavaliselt osutab puudustele vastavaid organisatsioone, kes millegi eest vastutavad. Mis ei tähenda, et häkkerid on laitmatu eluviisiga kodanikud või siis hoopis nurgas istuvad inimkartlikud nohikud. Kaugel sellest, häkkerlus tähendab vaid mõtteviisi - need on inimesed, kellele tekitab adrenaliini kõik, mis on kusagil lahendamata jäänud. Häkkerite suurimateks teeneteks võib lugeda, et tegelikult ehitasid nemad välja interneti, täiendasid UNIX-it selliseks, nagu ta on, panid tööle veebi.

Kui järele mõelda, siis kõik, kes on mingeid dogmasid ja mõttemustreis muutnud, on olnud häkkerid. Nad ei usu seda, mida näevad, vaid tahavad teada tegelikke põhjuseid. Einstein on nendest parim näide. Selles mõttes olen tundnud ennast ise ka häkkerina. Ma ei tuupinud matemaatikas ega füüsikas valemeid pähe, vaid püüdsin aru saada, miks need valemid just sellisena toimivad.

Ühe näitena toon ühe matemaatika olümpiaadi, kus ma sain 0 punkti ja mille võitis mu klassivend, vist 2,5 punktiga kümnest. Olin alguses täiesti hämmingus, sest olin kindel, et kümnest üheksale ülesandele sain täiesti õiged vastused, ja viimasele ka enamvähem õige. Kui küsisin õpetajalt "Kuidas nii", siis arvati, et ma teadsin kuskilt vastuseid ja spikerdasin, keegi ei suutnud lahenduskäikusid jälgida, kuigi ma olin need lisanud sinna. Pärast seda ma loobusin olümpiaadidest, aga mõtteviis jäi. Samuti ei tükkinud ma enam oma erinevate mõtetega esile.

Meenub ka üks minu "häkk" trigonomeetria valemite meeldejätmiseks :


Näiteks sin vastuste meeldejätmiseks kasutasin ma järgmist mustrit, kus ruutjuurealune kasvas alati ühe võrra ja tulemus jagati alati kahega, vastused on lõpuks ju samad, aga meelde jätta on ikka väga lihtne. Mulle tundus, et sellise mustriga on neid lihtsam meelde jätta.

  0 =  √0/2 = 0
30 =  √1/2 = 1/2
45 =  √2/2
60 =  √3/2
90 =  √4/2 = 1

Kokkuvõtteks : mina näen häkkeri mõiste taga paljuski sellist mõtteviisi, mis lubab leida olemasolevaid "mustrieid", mõista neid ja seeläbi ka täiendada.

Trigonomeetria valemid

Comments

Popular posts from this blog

Kuues - Ühiskond võrgustumas

Üksteist - IT juhid Eestis